Hogyan együnk helyesen?

Hogyan együnk helyesen?

zab_1.jpg

Nem fogjuk megmondani, pontosan mit egyen. Nem is azért mondjuk, hogy gyors és látványos fogyást érjen el. Csupán arra szeretnénk felhívni a figyelmét, hogy van az a bizonyos szállóige, miszerint „Reggelizz, mint egy király, ebédelj, mint egy polgár és vacsorázz, mint egy koldus” – ami azért módosításokra szorul.

Alapvető hiba, hogy sokan a szállóige szerinti étkezések közül is elspórolnak legalább egyet. Ne tegyék. Életmódtól függően ugyanis napi 5-7 étkezés ajánlott. Nem 5-7 lakoma, hanem ennyi alkalomra beosztott ételmennyiség. Így nem leszünk éhesek, nem fog kopogni a szemünk a munkaidő végén és nem kezdünk habzsolni, csak hogy egy példát említsünk.

Megmutatjuk milyen egy ideális napi beosztás, és adunk néhány ötletet, mivel lehet feltölteni ezeket az étkezéseket.

7:00 Reggeli

Tojás, zöldség, esetleg mellé egy gyümölcsturmix, akár tejes változat, akár csak a gyümölcsökből. Vagy jöhet zabkása, az ízesítésnek csak a képzelet szab határt. Érdemes finom szemű zabpelyhet beszerezni, ami tejjel könnyen elkészíthető. Az én kedvencem: 2 dl tejben lassan, folyamatos kevergetéssel megfőzök 3-4 evőkanál zabpelyhet, adok hozzá egy kevés fahéjat és fél kanál mézet. Amikor megpuhul, kb. 8-10 perc leveszem a tűzről, belekarikázok egy banánt és fél almát. Egy ilyen reggeli elegendő energiával lát el minket a nap indításához.

És még egy pohár kávé, ennyi simán belefér.

Extra tipp: próbáljunk minden nap ugyanabban az időben felkelni. Egyes kutatók szerint a boldogabb emberek korán kelnek, 5:00-5:30 körül. Én személy szerint a hajnali ébredés nélkül is jól elvagyok…

9:30 Tízórai

Joghurt, gyümölcs, esetleg egy marék olajos magkeverék. Ezek segítenek fenntartani az energiaszintet a szervezetben, így tudunk a munkára koncentrálni. Ha a reggeli kapkodósabb volt, akkor ehetünk egy szendvicset is.

szendvics.png

12:00 Ebéd

Könnyű leves és valamilyen húsos főétel, amiben nem baj, ha van zöldség is. Ha másra nincs időnk, akkor holland módra jöhet egy leves és egy tápláló szendvics vagy quiche, persze a szörnyűséges waffel nélkül. Nagyon fontos, hogy ebéd közben az ebédre figyeljünk: ne nyomkodjuk a telefont, olvassunk közben cikkeket…

15:30-16:00 Uzsonna

Vagy úgy is mondhatnánk, jutalomfalat a jól végzett munka után. Müzliszelet vagy zabkeksz, legjobb, ha otthon készült. Vagy gyümölcssaláta. Esetleg egy smoothie.

18:00 Délutáni nasi

Ez az étkezés akkor javasolt, ha munka után még van időnk sportolni vagy általában mozgásban gazdag, aktív életmódot folytatunk. Banán vagy belőle készült turmix, bogyós gyümölcsök például kiválóak erre a célra.

thaivacsi.png

19:00 Vacsora

Könnyű hús és zöldség, rizzsel. Azaz csirke, pulyka vagy hal. Szóba jöhet még egy tartalmasabb leves is. Minél kevésbé nehéz fűszerezéssel, azonban a chili vagy a curry hasznosak lehetnek, hiszen felpörgetik az emésztést. Ha nem otthon vacsorázunk, érdemes indiai vagy még inkább thai étterembe menni. Városszerte gyorsan, finomat és a fenti elveknek megfelelő vacsorát kaphatunk nem horror áron a Buddha Express-ekben.

21:00 Esti nass

Csak olyan étel kerülhet ide és az is csak kis mennyiségben, ami könnyű, gyorsan felszívódik, esetleg az emésztést is segíti. Ilyen lehet az avokádó, répa, szárzeller és ha szükségét érezzük, egy könnyű mártogatóst is készíthetünk hozzájuk, például egy kis majorannás tejfölt. Ha azonban nem élünk aktív életmódot, ez az étkezés nyugodtan elhagyható.

Ne csodálkozzon senki azon sem, ha az első időszakban esetleg felszalad néhány kg. A rendszeresség ezzel jár. A szervezetünk meg fogja hálálni.

(képek forrása: pinterest.com)

Facebook Comments