- Kétszer negyven négyzetméternyi uszályfedélzet – ezen úszott el a Közgép.
- Ez – mostani állás szerint – azt jelenti, hogy három évig nem indulhat semmilyen közbeszerzésen.
- Mészáros Lőrinc viszont nyert, mert tagja a győztes konzorciumnak.
- Hatalmas nagy szerencse, hogy kiváló viszonyt ápol a tendert bonyolító cég vezetőjével.
A Közbeszerzési Döntőbizottság pénteki határozata szerint hamis adatokat szolgáltatott a Közgép a „Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő infrastrukturális továbbfejlesztése megvalósításához szükséges kiviteli tervek elkészítésére és építési munkák elvégzésére” címmel meghirdetett közbeszerzésen, így
3 évig nem indulhat közbeszerzésen.
A testület szerint a cég hamisan állította azt, hogy 500 négyzetméternél nagyobb a fedélzete annak a két uszálynak, amelyet a majdani munkák során használnak majd.
Az Index írta meg, hogy építkezést 6,7 milliárdért vállalta volna a Közgép, 200 millió forinttal olcsóbban a 6,9 milliárdos ajánlattal induló konzorciumnál, melynek tagjai az A-Híd, a Swietelsky és a Mészáros és Mészáros Kft. Ugyanennyiért vállalta volna a munkát a Duna Aszfalt Kft. is.
A tendert az Első Magyar Közbeszerezési Tanácsadó Zrt. bonyolította az Észak-dunántúli Víztügyi Igazgatóság nevében. A céget egy Antal Kadosa Adorján nevű, 39 éves pomázi ügyvéd irányítja és tulajdonolja. (A képen A. K. 2012-ben, forrás: twitter.)
Antal Kadosa tavaly elindult a Magyar Judo Szövetség elnöki posztjáért. Kikapott ugyan, de nem más szerepelt a támogatói között, mint a Mészáros és Mészáros Kft-t, (meg a Duna Aszfalt is).
Mészáros támogatta Antalt, Antal zárta ki a legolcsóbb Közgépet, Mészáros cége pedig tagja a nyertes konzorciumnak, így
a felcsúti polgármester és az Antal Kadosa közötti partneri viszony legalábbis valószínűsíthető.
Ami felveti az összeférhetetlenség gyanúját is.
Az Antal vezette bizottság tulajdonított döntő jelentőséget annak, hogy negyvenegynéhány négyzetméterrel márpedig kisebbek azok a fedélzetek, így hamis adatokat szolgáltatott a Közgép, tehát csalt, így három évig nem közbeszerezhet.
A Közgép viszont úgy látja, eltérő számításokon alapul csupán a méretek közti különbség. A Simicska-cég bírósághoz fordul, és állítja, jóhiszeműen járt el, hiszen
a leendő szerb alvállalkozója által szállított adatokat tüntette csak fel.
Antal mostani összeférhetetlenségén túli érdekesség egyébként, hogy a közbeszerzési tanácsadó cég megbízásai miatt már feltűnt az OLAF-nak, az Európai Csalás Ellenes Hivatalnak is.
További érdekesség, hogy a Közbeszerzések Tanácsának (e szerv alá tartozik a Közbeszerezési Döntőbizottság) egyik tagja Antal Kadosa volt üzlettársa, a Provitál korábbi résztulajdonosa, Homolya Róbert, aki a Miniszterelnökség delegáltja amúgy a grémiumban.
A miniszterelnöktől (khm) elhidegült Simicska Lajos cége mostanában azzal bosszantotta az Orbán-kormányt, hogy “aránytalanul olcsó áron” vállalta volna az állami építkezéseket. Ezzel nem nyert, de legalább megmutatta, mekkora a reális összeg. A gönyűi kikötő esetében 200 millió forintot bukott a magyar állam.