Mérsékelten érik meg az árukat azok a “fikciós kisfilmek”, amiket a médiahatóság rendelt. Az erősen túlárazott filmecskékkel a 6-16 éves fiatalok tudatos médiafigyasztását segítené elő a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság.
- A 10 fikciós kisfilm összesen 41 millió forintba került.
- Olyan címekkel, mint a Kattintsatok betörők! vagy a Gáz vagy, haver!
Azon már meglepődni se érdemes, hogy a filmeket a Megafilm Service Kft. készítheti. Ez
Kálomista Gábor producer cége.
Az NMHH uniós forrásból a médiatudatosság, a médiaértés terjesztése, és a média hatékony és biztonságos használatának elősegítésére, az ezzel összefüggő szülői, tanári-oktatói feladatok támogatására fikciós filmsorozat készítésére hirdetett meg nemzeti eljárásrendben lefolytatott nyílt közbeszerzési eljárást.
Ezt a médiahatóság közölte az Egyenlítő bloggal. A filmecskék föl is kerültek a médiahatóság Youtube-csatornájára, valamint eljuttatják 3500 iskolába is.
- Az egyik kisfilm arra próbálja fölhívni a figyelmet, hogy nem tanácsos közösségi oldalakon kérkedni például egy új tévével, mert a csúnya betörő bácsik meglátják, és kirámolják a lakást egyéb értékeinkkel együtt.
- Egy másik arra int, hogy nem szabad lejárató videókat megosztani az iskolatársakról.
- Egy harmadik attól óv, hogy a valóság helyett a virtuális térben éljen a gyerek szociális életet.
Ezek mind-mind fontos célok persze, de
irreális ezért kifizetni darabonként, áfa nélkül, átlagosan 4 millió 100 ezer forintot.
Kálomistának ez a 40 millió persze tulajdonképpen aprópénz, hiszen százmilliókért gyárt sorozatokat a köztévének, ahol felesége, Kálomista Zsuzsa a filmbeszerzési igazgató.
Az ő produkciós cége készíti például a Munkaügyek című sorozatot, vagy a Fapad című szappanoperát. De nem csak a filmiparban cseng jól a Kálomista név, a Hungarofestet Kálomista Imre, a producer unokaöccse irányította egy ideig, majd amikor onnan távoznia kellett, akkor a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. élére ejtőernyőzött.
(Kép: revfulop.hu/Herczeg Zoltán)