Tarlós a választói kétharmadába kötött bele, plusz egy Demszky

Tarlós a választói kétharmadába kötött bele, plusz egy Demszky

A főpolgármester úgy viselkedik Budapesten, mint egy sértett háziúr, miközben teljesen aláfekszik az autóslobbinak.

tarlos_femina.jpg

 

Alig pár napja jelentette be Párizs polgármestere, hogy az állandósult szmog miatt átalakítják a világvárost nagyrészt autómentessé. Tarlós István ehelyett visszaforgatná az idő kerekét: vesszenek a biciklisávok, vesszenek a biciklisták, a futórendezvények. Vesszen az egészség! Autózzunk inkább! 

Az Index legutóbbi beszámolója szerint a főpolgármester közölte, hogy „a közlekedési szakma csúcsa” egy tanulmányt készített el a fővárosnak, ami szerint az elmúlt években a közúti közlekedés durván hátrányba került a tömegközlekedéshez képest. A tanulmány alapján felülbírálják a főváros közlekedésfejlesztési terveit tartalmazó Balázs Mór-tervet, „az autóforgalom korlátozása és tiltása ugyanis hibás szemlélet”.

Felvetődik a kérdés: milyen lehet az a közlekedéspolitikai szakma, ami ilyen marhaságot leír?

Tarlós képtelen belátni, hogy nem fér el több autó Budapesten. Nem fér el több út. Mindenhol a világon azon gondolkodnak, hogy lehetne a z autókat a városokból kitiltani és felváltani őket tömegközlekedéssel és más, alternatív közlekedési módszerekkel. Budapesten a dugódíjról se esik szó, nehogy az autósok elforduljanak a Fidesztől. Nyilván, népszerűtlen döntés lenne.

A tanulmányból hosszú részleteket olvasott fel a főpolgármester. Ezekből megtudhattuk:

  • A BKV–MÁV–Volánbusz tarifaközösség egy ábránd, kivitelezhetetlen.
  • A főváros közlekedése jelenleg szélsőségesen tömegközlekedés-orientált.
  • A villamosokat előnyben részesítő 60 mp-es nagykörúti lámpaszabályozás súlyos hiba, elképesztő környezeti károkat okoz.
  • A közúti fejlesztéseket ugyanolyan arányban kell véghezvinni, mint a tömegközlekedésiket.

A másik kedvencünk, hogy „polgári perben” fogja kifizettetni Tarlós az M4-es metró miatti EU-s büntetéseket. Itt konkrét személyt nem nevezett meg, de egyértelműen Demszkyre célzott. (Azon, hogy a 4-es metró koncepciója, kivitelezése mennyire sikerült jól, ne nyissunk vitát: nyilván, semennyire. Volt ott minden, korrupció, felelőtlenség, mint minden nagy állami beruházásnál. De vajon hogy fog ez a polgári peres eljárás megvalósulni – ez teljesen nonszensz.)

Az hagyján, hogy Párizsban minden átáll tömegközlekedésre, biciklire, gyaloglásra: Budapesten még a bicikliseket is „megneveli” a főpolgármester. Nehogy már csak úgy ide-oda kerekezzenek! Túl nagy a szabadság, elvtársak, ez így nem jó!

Mindez egy másik jelentésből derült ki, amit a főváros rendészeti cége (FÖRI), két közgyűlési szakbizottság és a főpolgármesteri hivatal szakmai stábja készített elő a kerékpárosokról.

Az Index idézi Tarlós Istvánt:

„Nem terrorizálni szeretnénk a kerékpárosokat.”

Hát de.

Néhány kifejezés, amit a főpolgármester a biciklisekkel kapcsolatban használ:

  • „Fokozot ellenőrzés”
  • „Szankcionálás”
  • „Balesetveszély” 

A másik kedvenc beszólásunk a főpolgármestertől a futóversenyekre vonatkozik:

„A városokat nem arra találták ki, hogy éjjel-nappal tömegek rohangáljanak benne.”

Tarlós szerint a társadalom megosztott ebben a kérdésben, és a nagyobbik felét irritálja az (egyébként hétvégeken, nem nagy forgalomban rendezett) futóversenyek miatti akadályoztatás. Ezért rendeletmódosítást javasolnak.

Bennünket pedig Tarlós István nyilatkozatai irritálnak.

A főpolgármester feladata nem az lenne, hogy megnevelje vagy terrorizálja a választóit, hanem az, hogy mindenki számára élhető (mondjuk, szmogmentes) Budapesten teremtsen.

Ha összeszámoljuk, hány budapestibe kötött bele egy sajtótájékoztató alatt, biztos ijesztően magas szám jönne ki. Mondjuk, a választói kétharmadába…? 

Facebook Comments