Csetényi Csaba, Rogán Antal szomszédja a Pasa parki luxusingatlanban kegyvesztetté vált – mutatják a számok. A Rogán-vonal megroggyant a helikopterezős botrány óta.
A pletyka szerint Lázár János személyesen hívta fel a Népszabadságot, hogy hova menjen a fotós a megfelelő helikopteres képért. Aztán meglett az ikonikus fotó Rogán Antalról, amint kiszáll a helikopterből. A Fidesz csak a fanatikus hívek fejében egy egységes párt, valójában ugyanaz a marakodás megy belül, mint az MSZP-ben, vagy a Jobbikban.
Keserű tapasztalata lehet annak, aki egy pártnál dolgozik manapság: gyakran a párton belüli rivalizálás elnyomja a politikai ellenfelekkel szembeni gyűlöletet is. Bárki bárkivel hajlandó összefogni, vagy éppen bárki bárkit hátbatámad egy apró helyzeti előnyért.
A Fideszen belüli erővonalak ugyanakkor nem jelennek meg a médiában egyértelműen, csak amikor egy-egy oligarcha, vagy pártközeli pénzember kegyvesztetté válik.
Régóta megy a verseny a propagandaminiszter Rogán Antal és a miniszterelnökséget vezető miniszter, Lázár János között. A jelek szerint a helikopteres affér igen keményen a padlóra küldte Rogán Antalt, sokáig nem is került a nyilvánosság elé. Amikor aztán kiállt, akkor meg elég béna módon hazudott az újságíróknak, magyarázkodásra is kényszerült emiatt. Az újságírók azóta is folyamatosan szembesítik a hazugságával és a luxuséletmódjával – mait nyilvánvalóan nem engedhetett volna meg magának.
A legújabb ütést Csetényi Csaba, Rogán szomszédja és szövetségese kapta: a Magyar Nemzet szerint ugyanis nem kap több állami megrendelést.
Elég nagy csapás ez mindkettejüknek, hiszen Rogán, Habony és Csetényi évek óta együtt dolgoznak. Havi, olykor heti rendszerességgel egyeztetett a kampányokat kitaláló és felügyelő miniszterelnöki főtanácsadóval, Habony Árpáddal, a kommunikációs minisztert régóta ismeri, Rogán Antal polgármestersége idején a Network – akkori nevén: HG 360 – dolgozott a belvárosi önkormányzatnak is.
Magyarországon a siker záloga nem a tehetség és a teljesítmény, hanem a jó fideszes kapcsolatok. Mint a hetvenes években is: a párt Központi Bizottsága mindent meghatároz és mindent előír. A kegyvesztettség egy cég, vagy cégcsoport végét is jelentheti, hiszen a média- és hirdetési piacot szinte teljesen az állam uralja. Csetényi mellőzése azért is meglepő, mert a cégei kulcsszerepet játszottak az elmúlt években az állami reklámpénzek segítségével épített fideszes médiabirodalom finanszírozásában, 2015–2016-ban a Network volt a kormány első számú ügynöksége.
Az MNO úgy tudja, hogy a kommunikációs piacon már tavaly ősszel rebesgették, hogy a Networköt le fogják cserélni egy másik ügynökségre. Ám az NKOH tavaly novemberben lezárt tendere még cáfolni látszott a szóbeszédet: a Network újra nyerni tudott konzorciumi társával – a szintén Csetényi tulajdonában lévő Affiliate Kft.-vel – a 25 milliárdos keretösszegű kormányzati gigapályázaton.
Mindez Rogánnak azért rossz hír, mert propagandaminiszterként nyilvánvalóan ő felel a kampányok hatékonyságáért és elvesztette az egyik hű szövetségesét, üzlettársát.
Csetényi és a Network kampányai az utóbbi években:
- a „kényszer-betelepítés ellen” kezdeményezett népszavazás tavalyi kampányát,
- népszerűsítették a kormány „reformjait”,
- reklámozták a paksi bővítést,
- buzdítottak államkötvények vásárlására.
Elszámolási viták a háttérben
A Magyar Nemzet szerint elszámolási viták vezettek a bizalomvesztéshez. Az állami reklámpénzek áramoltatását a kormánypárt felső vezetésében kiemelt ügyként kezelik: részben ebből finanszírozzák az új médiumokat. Csakhogy tavaly a médiabirodalom több vezetője is reklamált, hogy a kifizetések késnek vagy meg sem érkeznek. A kormányközeli médiabirodalom zászlóshajójánál, a TV2-n a Mérték Médiaelemző Műhely elemzése szerint megháromszorozódtak az állami hirdetések, ennek ellenére Andy Vajna tévéje 7,2 milliárdos veszteséggel zárta a 2016-os évet. A panaszok egy része eljutott Orbán Viktor kormányfőhöz is, mire átvilágították a rendszert. Egy a médiaépítkezésben kulcsszerepet játszó forrás azt mondta a lapnak: mára hatalmasra nőtt a portfólió, átláthatatlanná vált a rendszer, és a forrásigény is megugrott, így nehéz megállapítani, mekkora a Network felelőssége. Egy biztos: a Fidesz vezetésében elégedetlenek voltak az elvégzett munkával – írta az MNO.
A Magyar Nemzet számításai szerint 2014 óta 23,7 milliárdnyi központi állami megbízást nyertek el.
Ennyi pénz ment el az ön adójából arra, hogy Önt befolyásolják. Közel 24 milliárd forint, hogy értse az összeget: Magyarország összesen ennyit költ vidékfejlesztésre, a mezőgazdaság fejlesztésére, innovációjára 2017-ben. De ugyanennyi pénzt ad most Kína a Borsodchem fejlesztésére.
A Magyar Idők két napja jelentette be diadalittasan: 13 milliárd forintot költ a kormány egészségügyre és alapellátás fejlesztésére 2017-ben. (Ja, csak 10 milliárddal kevesebbet, mint amennyit ez az egy cég kapott a kampányokra 3 év alatt.)
De, hogy lovagoljunk még az összegen: ha ezt a 23,7 milliárdot elosztjuk három évre, akkor évi 8 milliárd forint. Pont ennyi pénzt kapnak idén a civil szervezetek összesen, közösségfejlesztésre.
Nekünk, átlagos szavazóknak semmi sem változik: innentől ugyanúgy a Fidesz költi majd a mi pénzünket arra, hogy gyűlöletpropagandával próbáljon befolyásolni bennünket. Csak más zsebbe megy majd az adónk. Amit lehetne mondjuk arra fordítani, hogy ne így nézzen ki egy tüdőgondozó fala: