Erős és stabil: Matolcsy fia bútorgyárat vett két éve, most az Origót vette meg

Erős és stabil: Matolcsy fia bútorgyárat vett két éve, most az Origót vette meg

Matolcsy Ádám vette meg az Origót kiadó New Wave Media Groupot. Az egyik fideszestől átkerült a másikhoz a lap. 

origo_logo.jpg

Éppen hétfőn írtuk meg, hogy Matolcsy György fiát, illetve a cégét 2,5 millió forinttal tömték ki, ugyanis a jegybankelnök fiának közvetett tulajdonában álló vállalkozás ennyi brüsszeli pénzre pályázott idén, és nyert. Ugyancsak a Matolcsy Ádám vezette Magyar Stratégiai Zrt. vette meg a korábbi New Wave Media és Origo Media portfólió egyesítéséből tavasszal létrejött New Wave Media Group Zrt.-t. Ez a cég adja ki az azóta propagandalappá átváltozott Origót.

 

A közlemény szerint Száraz István, a New Wave Media Group Zrt. tulajdonos-vezérigazgatója a médiacsoportban fennálló 100 százalékos tulajdonrészét értékesítette és a tranzakciót követő negyedévben vezérigazgatói tisztségét határozott ideig megtartva biztosítja a zökkenőmentes átadás-átvételi folyamatot, ezt követően pedig stratégiai tanácsadói szerepkörben segíti a menedzsment munkáját. 

Az új tulajdonos a Magyar Stratégiai Zrt., amely egyebek mellett Magyarország egyik legnagyobb múltú bútorgyártó manufaktúrája, a Balaton Bútor Kft. közvetett tulajdonosa is. (Annak ellenére, hogy nagy multú, Matolcsy Ádám csak 2015-ben lett a cég vezetője, erről a 444 írt itt részletesen: elég hirtelen lett cégvezető.) A Magyar Stratégiai Zrt. közvetlen egyedüli részvényese és egyben vezérigazgatója Matolcsy Ádám, a jegybankelnök fia. 

A közleményben Száraz István tájékoztatott arról, hogy a vállalat történetében először, 2016-ban nyereséges évet zárt, és megnyílt a lehetőség a fenntartható üzleti fejlődés előtt.

(2014-ben több mint 320 millió forintos, 2013-ban pedig 420 milliós veszteséget termelt a lap, nyilván, akkor még nem hirdettek benne az állami nagyvállalatok. Azóta igen.) Száraz István egyébként a 2016 februárjában vette meg a lapot, és akkor azt ígérte:

Az újságírói függetlenség és a prémium szakmai minőség iránti elkötelezettség masszív keretei között egyetlen célunk lehet: az olvasók igényeinek legmagasabb színvonalon történő kielégítése és új olvasók szerzése. Ez piaci termék, az olvasók a politikai részrehajlást elpártolással büntetik, ami pénzügyileg nem kifizetődő, és nem is számolunk ezzel az üzleti tervünkben. Az Origo univerzális hírportálként az információk legszélesebb választékát kínálja olvasóinak, tárgyilagosan és szakértő módon.

Ehhez képest az Origo azóta a kormányzati propaganda láncos kutyájává vált, folyamatosan jelentek meg rajta gusztustalan, személyeskedő hangvételű cikkek ellenzéki képviselőkről, migránsok és az Európai Unió ellen uszítottak. Erről a B1 blog is rengeteg cikket jelentetett meg. 

Mindezt a sajtóközlemény így fogalmazta meg:

Az elmúlt mintegy másfél évben megvalósult a médiaportfólió és a hozzá kapcsolódó termékek átfogó újjászervezése. Ez idő alatt további akvizíciók és értékesítési partnerségek megkötése mellett lezajlott a cégcsoport folyamati szintű és technológiai reformja, valamint a korábbi New Wave Media és Origo Media portfólió egyesítése.

A közlemény idézi az új tulajdonost, Matolcsy Ádámot is, aki elmondta: a New Wave Media Group Zrt. nemcsak az egyik legnagyobb elérésű hazai online médiaportfólió és a magyar internetes tartalomszolgáltatás úttörője, hanem megújulni képes cégcsoport, amely reményeik szerint a “közeljövőben előremutató technológiai megoldásokkal rázza fel az itthoni online médiapiacot”.

A hír arról nem szól, hogy miből volt Matolcsy György fiának annyi pénze, hogy megvegye az Origót. 

Facebook Comments