A kormány tanácsadója mondta ki nyilvánosan: egyszerű kampányfogás a sorosozás

A kormány tanácsadója mondta ki nyilvánosan: egyszerű kampányfogás a sorosozás

A kormány közpénzből tartja egyben a Fidesz szavazótáborát – vallotta be Mráz Ágoston Sámuel kormányközeli politikai „elemző” a Heti Válasz hasábjain. Az egész sorosozás csak kampányfogás. 

mraz.jpg

Majdnem minden Heti Válaszban van egy rovat, amiben különböző politikai oldalak elemzői „csapnak össze” aktuális témákon. A mostani számban Mráz Ágoston Sámuel kormányközeli és Török Gábor kormánytól kissé távolibb politikai elemző vitáztak. A nagy durranás nem az, hanem, hogy a fideszes „elemző” – aki a kormány álláspontját erősíti meg minden médiaszereplésében – most olyan dolgot mondott ki, amit idáig senki. Vagyis,

  • hogy az Orbán-kormány közpénzből kelt gyűlöletet, kampányol és befolyásolja a szavazókat;

  • ezáltal tulajdonképpen meglopja az országot a Fidesz azzal a céllal, hogy az embereket félelemben tartsa és magát pedig hatalmon;

  • a Soros-tervvel való riogatás kampányfogás. 

 

Nyilván, mindenki, aki nem csak a Magyar Időket és a többi pártpropagandát olvassa, tisztában volt idáig is ezzel a ténnyel. De azoknak, akik a kormánypropagandának hittek idáig, mindez komoly érvágás lehet. Hiszen, ha tovább gondoljuk az egészet, még az is kiderülhet: a Soros-tervvel való riogatás csupán a Fidesz kampányfogása, tulajdonképpen nem is létezik.

Az Index számolt be részletesen a vitáról. Arra a kérdésre, hogy visszaküldik-e a Soros-tervről szóló nemzeti konzultációs ívet, Mráz Ágoston első körben azzal replikázott, hogy „mi szól ellene?”, mire egy kérdéssel később Török egy Navracsics-idézettel vágott vissza:

„A készülődő választási kampány retorikai elemének tartom.”

(Navracsics fordulatáról itt számoltunk be.)

Mráz, aki a Fidesz-által pénzelt és fenntartott Nézőpont-csoport vezetője, így reagált:

„Fogalmazzunk úgy, hogy itt nem minőségi, hanem mennyiségi alapú kampányról van szó. Tényleg nem az a lényeges, hogy ki hány százalékkal válaszol igennel vagy nemmel a kérdésre, hanem az: hányan támogatnak részvételükkel egy ilyen akciót.

A konzultáció napirendet ad, egyben tartja a szavazótábort, és a nemzetközi politikában is érvként használható.”

Tehát:

  1. A Soros-terv kampányfogás.
  2. A kampány célja, hogy a szavazótábort egyben tartsa és a politikai napirendet alakítsa. (Vagyis: amiről a politikában szó van.)

Hogyan? – kérdezett vissza Török.

„Fél mondattal mindig el lehet mondani, hány millió ember fejezte ki az akaratát. Lehet, hogy nem mutatkozik a legkreatívabbnak hat hónap után újra egy konzultáció, de a kormánynak több szempontból előnyös.”

– jelentette ki Mráz Ágoston. 

  1. A kampány a kormánynak előnyös.

Azért mi még tegyük hozzá:

  1. A kampányt közpénzből finanszírozzuk, azaz, az ország finanszírozza. Tehát a Fidesz sokadszorra költi el az adónkat arra, hogy befolyásoljon bennünket és rávegyen arra, hogy féljünk.
  2. Hogy a kampányban mennyi az igazság, arról persze mindenki képet alkothat saját magának, de kis politikai tájékozottsággal bárki kijelentheti: semennyi. 
Facebook Comments