Saját blogjában Kalmár Péter rendező az operett volt főnökét, Kerényi Miklós Gábort nevezte meg szexuális zaklatóként.
A rendező szerint a színházi vezető régóta, rendszeresen zaklat szexuálisan fiatal művészeket. Saját blogjában Kalmár Péter egy “levelet” fogalmazott Kerényi Miklós Gábor fiának címezve és az apjáról, Kerényi Miklósról Gáborról ír nagyon súlyos vádakat: kisfiúk, fiatal művészek szexuális zaklatása, zsarolása, művészek, egész művészcsoportok nyilvános megalázása.
“Apád egy – kétségtelenül sikeres – rendszert működtet immár közel 18 éve, azonban a csillogó, flitteres operett-világhoz, a szárazjégtől és lézerfényektől vibráló musical-színpadhoz rengeteg könny, lelki és szexuális megaláztatás, abúzus, verbális és fizikai bántalmazás tapad.”
(…)
“Apád zsidó (mint ahogyan én is) és köztudottan biszexuális (mint ahogyan én nem).
Nem a bi-, vagy homoszexualitását kell tehát szégyellnie, nem is a zsidóságát, hanem azt, ahogy más emberekkel – főleg kiszolgáltatott, lányos fiúkkal, kiskorúakkal és gyengékkel – bánik, ahogy őket használja kénye-kedve szerint.”
A rendező szerint Kerényi Miklós Gábornak külön notesze volt,a mibe az asszisztensével íratta be, hogy
„a próbafolyamat alatt mikor és kibe fog belemászni, tönkretenni, megalázni? Csak, hogy tudja, hogy hol a helye. Nem? Akkor majd kérd el, nézz bele és gondolkodj el rajta. És arról sem tudsz, vagy pedig csak nem zavar, hogy egy vidéki városban az alsóneműjétől megszabadított kiskorú fiúgyereket fenekelt el a férfivécében az ölére fektetve?”
Kalmár Péter azzal is vádolja az operett volt igazgatóját, hogy a művészeket a szerepekért szexszel zsarolta:
„ És amikor behívatja az irodájába a kiszemelt fiatal tehetséget, és közli vele, hogy a hőn áhított szerepet csak akkor kaphatja meg, ha „kedves lesz” hozzá? Én speciel tudok olyan emberről is, aki közölte vele, hogy „kösz, de ilyen áron inkább nem kérem”… de a legtöbben inkább a szappanért való lehajlást választották.”
Kerényi Miklós Gábor sajtósa, amikor meglátta, hogy a bolgposzt terjedni kezd a Facebookon, személyes üzenetben reagált az írásra, hogy elejét vegye a pletykáknak:
Az operett volt igazgatójának sajtósa egyébként az a Lencsó Rita, akit az ügyészség megrovásban részesített, amiért a Médiaszolgáltatás Támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) közérdekű adatokat zárt el az Átlátszó.hu tényfeltáró médium munkatársaitól – írta korábban a 24.hu Az ügyészség szerint ugyanis Lencsó felelősségi körébe tartozott volna, hogy az MTVA végrehajtsa azt a korábban már jogerőssé vált bírósági végzést, ami alapján ki kellett volna adni többek között a Marslakók című televíziós sorozatra vonatkozó műsorgyártói szerződéseket. Lencsó feltűnt a budapesti vizes vébét szervező Bp2017 Nkft.-nél is, ahol PR-os munkakörben dolgozott.
UPDATE: Megjött Kerényi Miklós Gábor nyilatkozata, ami kísértetiesen hasonlít Marton László első reakciójára. Ebben azzal vádolja Kalmár Pétert, hogy az általa vezetett színház “egyik reprezentatív produkciójának létrehozása során tíz nappal a premier előtt” hagyta ott a darabot, mert nem tudta befejezni; ezért folytat ellene, a családja és a társulat ellen rágalomhadjáratot.
“Ugyanezt gondolom mindenkiről, aki a rágalmait megosztja, blogolja vagy a sajtó munkatársaként közzéteszi. Éppen ezért kénytelen voltam mindannyiuk ellen elindítani a jogi eljárásokat.”
– írja a Kossuth-díjas rendező. Hozzáteszi: azt se engedélyezi, hogy a nyilatkozatát bárki felhasználja, csakis a közösségi médiában lehet megosztani.