A kormánylap feljelentette az Operaházat a “féktelen melegpropaganda” miatt

A kormánylap feljelentette az Operaházat a “féktelen melegpropaganda” miatt

Mindig van lejjebb: penetráns cikket közölt a Magyar Idők. billyelliott.jpg

N. Horváth Zsófia egészen gusztustalan cikke igazán annak lehet érdekes, aki újra meg akarja tudni, milyen lehett a múlt század 40-es és 50-es éveiben, azoknak is az első felében élni. A magát közírónak nevező szerző megtekintette az Erkel Színházban a Billy Elliot című musicalt, és 

kitört belőle a KDNP-s házmester, valamint a legbigottabb homofóbia.

gyakorlatilag feljelentette az előadást a kormány illetékes hatóságainál, amihez hasonló azért legutóbb a Szabad Népben fordult elő, amikor munkáslevelezőkkel írattak megsemmisítő bírálatot a kifúrni kívánt elvtársakból a pártállam idején.

Szövegében ilyen mondatok szerepelnek (szigorúan nem a kontextusból kiragadva, ez a veleje):

  • “A kultúra területén még mindig nem következett be az igazi rendszerváltás.”
  • “Érthetetlen, ami közpénzen egy neves közintézményben, az Operaházban előfordulhatott. ​Az elmúlt két évadban több olyan opera-előadást is volt szerencsénk látni, amely nyíltan homoszexuális utalásokkal és erre utaló jelenetekkel volt teli.”
  • “Amikor ott voltunk, az Erkel Színház tele volt gyerekkel, akik a következőket láthatt​ák: egy szegény angol bányász fiú ​foci helyett ​inkább ​balettozni szeretne (ez nyilván tipikus!). Ha már balettozik, akkor csak ​meleg lehet.”
  • “Van egy jelenet, amelyben a fiú a barátjával női ruhákat próbál fel, mögöttük szivárványszínű neonok jelennek meg, és a barátja még azt is mondja, hogy nem kell izgulni, hogy lebuknak, mert a papája is mindig ezt teszi a mama ruháival.”
  • “A legvégén a főszereplő kisfiú is felhúz egy tüllszoknyát, hogy beleilljen a képbe.”
  • Nem lehet nemzeti cél a homoszexualitás propagálása egy olyan helyzetben, amikor amúgy is csökken/elöregszik a népesség, hazánkat pedig idegen invázió fenyegeti.”
  • “Hogyan történhet meg az, hogy egy ilyen jelentős állami intézmény, mint az Operaház, tökéletesen szembemegy az állam céljaival, és a legérzékenyebb korban lévő, ​tíz év körüli fiatalok számára készült előadást ilyen penetráns, féktelen melegpropagandára használja fel?”
  • “Kizártnak tartom, hogy Ókovács Szilveszternek ne lenne annyi joga, hogy egyes jeleneteket kihagy egy rendezésből vagy kisebb változtatásokat kér.​ Ha ez nem lehetséges, akkor nem kell azt a darabot színre vinni!​ A közönség, a ​gyerekek és nagymamák nem ​v​​ették észre a legtöbb alantas befolyásoló eszközt, ​a darabot dörgő vastaps kísérte, csak mi ültünk döbbenten.”
  • “Tudtommal kormányunk ennek ellenkezőjét, a családi boldogulást próbálja meg sok eszközzel és pénzzel elősegíteni, így érthetetlen és tűrhetetlen, hogy egy vezető állami intézmény szembemegy ezzel a szándékkal, és szerencsétlenné tesz jó pár fiatalt, akik maguktól esetleg ​nem mentek volna ebbe az irányba.”
  • “A​ politikusok​ valószínűleg kevesen járnak Operába, balettra, azért nem érzékelik a gondokat.”

Összefoglalva: mindenkinek tetszett (dörgő vastaps) a világsikerű misical, de nekik nem, ezért feljelenést tesznek. Mert gondok vannak, ami tűrhetetlen. Ezek a buzik már elfoglalták az Operaházat is!

A szerzőből előbújt a bigott KDNP-s fundamentalista: 

úgy kezel egy szexuális preferenciát, mint egy ellenséges ideológiát, amelynek áldozatai vannak.

Komolyan vette, hogy a pártállam ezután már nem illiberális, hanem kereszténydemokráciát épít, és úgy viselkedett, mintha máris a vallási fundamentalizmus lenne az alapérték, és az attól való eltéréseket tűzzel-vassal üldözni kell.

Ezúton hívnám fel a figyelmét, rosszul céloz, amikor az igazi rendszerváltást hiányolja: neki a kommunista pártállam lett volna a megfelelő kor, amikor a homoszexualitás erkölcstelen és közösségellenes devianciának, Btk-s tényállásnak minősült. Továbbá arra is érdemes odafigyelni, hogy a keresztény fundamentalisták e téren sem különböznek egyáltalán a muszlim vallási fanatikusoktól. Legfeljebb míg a tálibok és az Iszlám Állam ki is végzi a buzikat, a keresztények (egyelőre) taktikai okokból csak az Operából tiltanák ki a “melegpropagandát”.

Jegyezzük meg ezt a nevet, N. Horváth Zsófia közíróét. Lesz ő még a homoszexualitás elleni küzdelem arca az Echo TV-n.

Mehetett volna amúgy kicsit tovább is. Mit keres az Opera színpadán a Tosca például, amelyiknek főhősnője a végén öngyilkos lesz? Ez

a jelenlegi demográfiai helyzetben egyáltalán nem időszerű. Sokkal inkább magyarellenes propaganda.

Vagy ott van a Soror Angelica, aminek már a címe is emlékeztet a Soros nevére. Ráadásul egy apáca lesz benne öngyilkos, ami egyrészt szuicid propagandát jelent, másfelől gusztustalan egyházellenes támadást. Pedig – a miniszterelnök is megmondta – Magyarország keresztény ország, és ami itt van, az kereszténydemokrácia. És ezek után az a pimasz Ókovács, a buzipropagandisták jobboldalra befurakodott embere még Puccini-évadot mer tartani?

Ezek mennek manapság a kormánypropaganda szerint az Operaházban. Gondok vannak, amiket érzékelni kell.

Ja, és a jegyszedő anyja egy malomtulajdonos kulák szeretője volt. Bevallotta.

(Kép: Operaház)

Facebook Comments