Kakisztokrácia: Ráhel egy dobással nemcsak a szaros pelust, de a milliárdos turisztikai országmárkát is kidobta

Kakisztokrácia: Ráhel egy dobással nemcsak a szaros pelust, de a milliárdos turisztikai országmárkát is kidobta

Mindezek miatt direkt jót tett a magyar divatak, turizmusnak és országmárkának a szaros pelenka eldobása Horvátországban, ez igen!rahel_szars_pelus1.jpg

Tegnap a nyugatifeny.hu robbantotta a sztorit és olvasóra hivatkozva és lehozott pár fényképet, ahogy a „királyi pár” – Orbán Ráhel és Tiborcz István – a horvát autópályán eldobnak egy szaros pelenkát. Önmagában az egésznek nem is lenne nagy visszhangja, ha nem a miniszterelnök lánya tette volna, hiszen sajnos elég sok bunkó van a világon, aki eldobálja a szaros pelenkát az út szélén.

Mostanra a horvát lapok mind a címlapjukon hozták az esetet. 

De van egy másik szempont is, ami miatt az egész oltári ciki, már azon kívül, hogy Ráhel annak a lánya, aki:

hogy ő felel a magyar államosított turizmusért és divatért, illetve ő ad milliárdokét tanácsot a magyar országmárka kidolgozására. Sőt, közpénzt oszt el a haveroknak a divat és a turizmus területén. 

 

Vagyis Orbán Ráhel a Magyarországon a divat és a turizmus egyik vezetője. Neki pedig tényleg nem szabadna senkit az út szélén hagynia, ahogy azt az apukája is megígérte. 😉

Tegyük egymás mellé a kettőt és íme, a botrány máris sokkal komolyabb, mint egy szaros pelenka eldobása, hiszen félig hivatalosan a miniszterelnök lánya vezeti a magyar divatipart (szándékosan nem említjük, hogy a felvételeken hogy néz ki, azt mindenki látja amúgy is) és a turizmust (a horvát lapok címlapon hozták az esetet azóta, ami nyilván óriásit dob a magyar desztinációk külföldi látogatottságán).

Bár az eset pont az ellenkezőjét bizonyítja annak, hogy a miniszterelnök lánya képes lenne megbirkózni a reá bízott feladattal, de életpályája szerint alkalmasnak kellene lennie rá. Orbán Viktor ugyanis nem kis pénzt és energiát fektetett abba, hogy a lánya boldoguljon. Az Index hosszasan ír az életpályájáról:

  • 2012-ben végzett a Budapesti Corvinus Egyetem turizmus-vendéglátás alapszakán;
  • a fesztiválokról írt szakdolgozatával pedig megnyerte a Magyar Turizmus Zrt. pályázatát. A beérkezett munkákat a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztálya és a Magyar Turizmus Zrt. tagjaiból álló zsűri bírálta el. Bizonyára „véletlen egybeesés” – ahogy az Index álnaivan fogalmaz – , hogy Orbán Ráhel szakdolgozatának témavezetője ugyanaz a Nemes Andrea volt, aki egyúttal az NGM-ben osztályvezető is. A saját témavezetői közreműködésével született diplomamunkáért járó díjat is ő adta át a kormányfő lányának;
  • 2012 és 2014 között a Kempinski Hotelen sales menedzserként dolgozott. Itt az érdekesség az, hogy a szálloda akkori vezetője, Somlyai Zoltán később több olyan szállodaérdekeltségben is feltűnt, amely Mészáros Lőrinchez (Hunguest Hotel igazgató tanácsi tag, Pollus Hotel Zrt, ügyvezető igazgató) és Tiborcz Istvánhoz köthető (Pannon Tessera Hospitalis Zrt, ügyvezető és tulajdonostárs) – bizonyára ez is véletlen egybeesés;
  • 2014-ben a svájci École Hoteliere Lausanne turisztikai magánegyetem Executive MBA mesterképzésén folytatta a tanulmányait; a 12 hónapos programban kifejezetten turisztikai vezetőket képeznek, 60 ezer svájci frankos (több mint 15 millió forintos) tandíjért. Soha senki sem tette fel a kérdést, miből fizette a tandíját, de nekünk van pár ötletünk;;
  • 2016-ban már a Corvinus Turizmus- és Vendéglátás szakán tartott Food Service Management kurzust. Ekkoriban már rendszeresen megfordul az NGM államtitkárságán is, bár akkor még nem volt hivatalos pozíciója;
  • 2016 februárjában meghívták arra a zárt körű rendezvényre, ahol Rogán Antal vezetésével a fideszesek szétosztották egymás között a magyar turizmust. (Hivatalosan úgy fogalmaztak: állami turizmusszervezés újraszervezésének koncepcióját ismertették). Több nagyobb szakmai szervezet hiányzott a találkozóról, mert nem is kaptak rá meghívót, ellentétben a kormányfő lányával vagy Andy Vajnával;

Kis ugrás az időben: a harmadik Fidesz-győzelem közelében Ráhel is felbátorodott, „előbújt”. A budapesti Fashion Week előtt egy nappal, április 26-án rendeztek egy exkluzív – egy résztvevő szavaival: „szuperluxi” – vacsorát az V. kerületi Ybl-palotában egy körülbelül 50 fős szűk körnek. A Front Row Dinnernek keresztelt rendezvényen egy asztalnál ült Orbán Ráhel, Rogán Cecília és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) vezérigazgatója, Szivek Norbert, akinek Orbán Ráhel férjével, Tiborcz Istvánnal vannak közös belvárosi milliárdos ingatlanérdekeltségei – írta a 24.hu

Aztán ömleni kezdett az állami pénz: a HVG májusban írta, hogy az egyre több pénzt kezelő Magyar Turisztikai Ügynökség divatiparért felelős igazgatója közvetlen kapcsolatban áll Orbán Ráhellel. Közép-Európa legrangosabb divatipari seregszemléjét átnevezték (Budapest Central European Fashion Week lett a rendezvény neve), kirúgták a Mercedes Benzt, mint szponzort és az új szakmai irányítók Orbán Ráhel baráti köréből kerülhettek ki.

Miután Rogán meglkotta a koncepciót, összesen 2 milliárd forintot irányoztak elő a magyar divat- és dizájnipar fejlesztéséhez kapcsolódó feladatok ellátására, méghozzá a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) fennhatósága alatt.

Kitalálhatja, ki az  MTÜ egyik legbefolyásosabb személyisége. Igen, az az ember, aki a szaros pelenkákat dobálja el a horvát tengerpartról hazafelé jövet.

rahel_szars_pelus2.jpg

A Divatipari Marketing Igazgatóság már tavaly létrejött az MTÜ-n belül. A szervezet élére Orbán Ráhelnek és családjának személyes jó ismerőse, Bata-Jakab Zsófia került, de a szakértő csapatban alig lehet olyat találni, aki valamilyen formában ne kötődne a Tiborcz–Orbán házaspárhoz.

Külön csavar a történeten az, hogy a pelekadobáló Ráhel lett az egyik tanácsadója a turisztikai országmárka kidolgozásának is írta a 444.. Az MTÜ divatiparért felelős vezetője a TV2-n arról beszélt, hogy az ügynökség által készített új imázsfilmben hangsúlyos szerepet kapott több mint húsz magyar divattervező ruhája, táskája, ékszere. Egy korábbi kormányhatározatban az átfogó turisztikai reform első lépéseként jelölték meg ennek a klipnek a leforgatását, amelyre az MTÜ 1,9 milliárd forintot kapott. 

A miniszterelnök lánya informálisan pedig már osztogatja az állami pénzeket is. Még a kampányban hozta nyilvánosságra Juhász Péter azt a hangfelvételt, amin Ráhel állami pénzek szétosztásáról beszél a Magyar Turizmus Zrt. vagy a Magyar Turisztikai Ügynökség egyik képviselőjével. A felvétel hitelességét váratlanul éppen a kormányközeli Origó főszerkesztője erősítette meg – írta szintén az Index; a lap szerint Ráhelnek két szállodája van, de férje és annak üzlettársa, Mészáros Lőrinc folyamatosan vásárolják fel a hazai szállodákat és az idegenforgalmat.

Ezért tragédia ez az egész szaros pelus-ügy:

Orbán Ráhel egy dobással, saját maga zúzta szét a milliárdos országmárka- koncepciót, aminek ő az egyik kitalálója. 

 

(Fotók: nyugatifeny.hu)

 

Facebook Comments