Legalábbis a főpolgármester, illetve a Fővárosi Önkormányzat tervei szerint, mert nemleges válasz esetén a Fidesz-kormány nem akarja kifizetni a Lánchíd felújításának költségeit.
A döntés nyáron lenne, addig a híd űn. tesztüzemben működik; gyalogosok és kerékpárosok mellett taxik, buszok és motorkerékpárok használhatják. A kormány szerint ezzel FÖ megszegte azt a szerződéses feltételt, hogy a hídat járhatóvá teszi a gépjárművek számára, noha igen könnyű belátni, hogy a busz, a taxi és a motor is gépjármű.
Minden gépjármű visszaengedéséről pedig eleve szó sem volt, a teherautók például korábban sem használhatták.
A Karácsony-vezette önkormányzat fényképen illusztrálja, mekkora helyigénnyel járnak egyes közlekedési formák:
60 gyalogos = 1 BKV-busz = 46 autó.
“Egy ilyen busz teljes kapacitása 80-90 fő, szóval 60 ember még viszonylag kényelmesen utazhat rajta. Mivel egy autóban átlagosan 1,3 ember utazik, ezért 60 fő elszállítására elegendő volt 46 autót segítségül kérnünk.
A képek magukért beszélnek: leghatékonyabban busszal tudunk közlekedni, egységnyi ember utazása így foglalja el a legkevesebb teret a városi utakon. Biciklivel is viszonylag helytakarékosak lehetünk, ráadásul biciklizni egészséges nekünk és a városnak is a zéró károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően. Autóval viszont végeláthatatlan sor alakul ki a Lánchídon, még úgy is, hogy a kép kedvéért egymás mellett, két sávon állnak az autók a hídon. Ráadásul mozgásban sokkal több teret foglalnak a járművek, mint szigorúan egymás mögé parkolva.”
Az FŐ törekvése láthatólag az autók fokozatos kiszorításával megszüntetni a dugókat, és élhetőbbé tenni a fővárost, de nem egyetlen drasztikus, valamint minden bizonnyal népszerűtlen lépéssel, mint a dugódíj, vagy az autók teljes kitiltása, kockáztatni, hogy elveszítik a választást, és a Fidesz mindent visszaforgat.
- A kormánypárt autósokra és nem autósokra osztja fel a városlakókat, amely dichotómiában egyértelműen az előbbiek mellett elkötelezett.
- Bármilyen forgalomcsökkentést elleneznek; a szerződésszegés csak ürügy az autók visszaengedésére.
A kormánymédia szerint maguknak az autósoknak kellene eldönteniük, vissza akarnak-e menni a hídra, a többiek ne szólhassanak bele. A képviseletüket magának vindikáló Magyar Autóklub szerint
mindenki úgy látja, hogy túltolja az ezzel kapcsolatos elképzeléseket a főváros, mert a Dunán való kevés átkelési lehetőség közül venné el az egyiket. A közlekedés annyira fontos, mint a kenyér, és ha ezzel problémák adódnának, akkor sokak élete lehetetlenülne el. Bíznak abban, hogy a főváros rájön, minden ilyen „kísérletezgetés” kontraproduktív, mert ellentmond a városzöldítési terveknek. Az autósok ugyanis egy budapesti híd lezárásával körülbelül 30 ezer kilométerrel többet kénytelenek autózni.
Az az opció, úgy tűnik, fel se merült, hogy az autóból kiszállva menjenek gyalog vagy tömegközlekedéssel.