Hátborzongató magyarázattal állt elő az államtitkár

Hátborzongató magyarázattal állt elő az államtitkár

Palkovics László oktatásért felelős államtitkár a köznevelési kerekasztal ülése után azt mondta, hogy januárban tárgyalnak majd a PISA-mérés tanulságairól. Meg azt is, hogy a kormányzati vizsgálat nem keres személyi felelősöket a 15 éves diákok katasztrofális teljesítményért.pl_1.jpg

De a legmegdöbbentőbb, hogy azt mondta:

ha nem szerepel a tananyagban az a fajta megközelítés, amit a PISA mér, akkor nehéz tanítani.

Ennél szürreálisabb magyarázatot nehéz elképzelni, pedig erős a verseny.

És ezt Palkovics felül tudta múlni, egyszersmind elismerte, hogy egyáltalán nem a tanárok vagy az előző kormányok felelőssége a tragikus eredmény. 

A PISA megközelítése tudvalévőleg 3 dolgot mér. Ezek:

  • alkalmazott matematikai műveltség,
  • alkalmazott természettudományi műveltség,
  • szövegértés.

És ezek az oktatási államtitkár szerint nem szerepelnek a magyar diákok tananyagában. El sem lehet hirtelen dönteni, melyik a rosszabb, ha Palkovicsnak fogalma sincs arról, mi szerepel a tananyagban, vagy ha pontosan tudja, mi van benne.

Mert ha igaza van, akkor igazán rettenetes a helyzet.

Mert hát akkor mi az isten szerepel a magyarországi közoktatás tananyagában, ha szövegértés, meg az alkalmazott műveltség nem?

Csak a hittan, a tornaóra, meg a hazafias nevelés?

Nagy meglepetés, mondjuk senkit nem érhetett. Lázár is elmondta, hogy az oktatás feladata jó keresztényt és jó magyart nevelni a gyerekekből. És valójában Hoffmann is ezzel büszkélkedett el.

A PISA-mérés éppenhogy rámutatott, nem igaz, hogy azért voltak ilyen rosszak a kölykök, mert még nem érett be az oktatási reform.

Beérett az. Éppen az a baj.

De akkor nincs is mit csodálkozni, hogy egyre butábbak magyar gyerekek. A hittanórától hogyan is lennének okosabbak?

Facebook Comments