Néhány kormánytag aktívan használja a közösségi média nyújtotta kommunikációs lehetőségeket. Közéjük tartozik Rétvári Bence is, aki sosem rest megosztani Facebook-oldalán olyan információkat, mint hogy mekkora veszélyben vannak a nemváltoztatásra inspirált óvodások. Vagy épp híreket közöl arról, hogy is állunk az Európai Unió ellen vívott szbadságharcunkban. Rétvári országgyűlési képviselőként szívesen számol be a körzetében elért eredményeiről is. Így értesülhettek Facebbok-oldalának követői arról, hogy Verőce útfelújításhoz kapott kormányzati támogatást. Az összeget is kiírta, nagy gratuláció kíséretében: 17 millió forint.
Semmi kétség, hogy Verőcének szüksége van útfelújítási támogatásra: van a településen olyan útszakasz, ahol, ha a főútvonalon két jármű jön szembe egymással, az egyiknek félre kell húzódnia, mert az út csak másfél autónyi szélességű. A hír ebből a szempontból örömteli. De vajon mire elegendő a kapott összeg, és miért olyan fontos egy ilyen csekély támogatás annyira, hogy ezt egy államtitkár nyilvános ünneplésre méltónak gondolja?
Van abban valami végelenül cinikus, hogy, miután az önkormányzatok kivéreztetése már nem is titkolt törekvés, egy-egy ilyen álgeszussal próbálják meg bebizonyítani az ország vezetői: lám, ide is jutott támogatás! A környék egy másik települése, Szob 18 millió forintos támogatást kapott sportöltözőre. Nem kétséges, hogy az is fontos, de az arányok legalábbis elgondolkoztatóak.
Az utak építése az egyik leginkább túlárazható területe az építőíparnak, és a túlárazásban maga a kormány jár leginkább az élen. Verőce önkormányzatának alaposan át kell majd gondolnia, hogy a kapott összegből kit bíz meg a tervezett munka elvégzésével, hogy a lehető legtöbbet hozhassa ki ebből a szabad szemmel alig látható anyagi támogatásból. Hacsak nem néhány helyi lakos vállalja némi zsebpénzért az útfelújítási munkálatokat, akkor a kormány által biztosított támogatás minden túlzás nélkül csupán centiméterekben mérhető eredményeket hozhat.
Ha a Duna Aszfalt átlagos áraival számolunk, akkor 1 km autóút nagy vonalakban 2,8 milliárd forintra jön ki. Így 17 millió forint 640 cm út építésére lesz elegendő összeg. Természetesen nem zárható ki, hogy Verőce lakosai csak annyi járható utat szeretnének maguknak, hogy elmehessenek a boltig, de azért ez meglepő fordulat lenne.
De merjünk nagyot álmodni, és nézzük meg, hogy néz ki ez a 17 milliós támogatás egy másik kiemelt beruházás , a Budapest-Belgrád vasútvonal költségeit arányosítva! Az 1700 milliárdnyi előirányzott költség a Magyarországot érintő 166 km-nyi szakaszra lehet méltányos összeg, de ez azt jelenti, hogy a verőcei lakosok hasonló arányokkal számolva 1,66 cm új út büszke tulajdonosai lehetnének a közeljövőben.
Tény, hogy ezek kisarkított példák. De az arányok jól látszanak. Van, amiért semmi sem drága, és más helyre így épp csak annyi pénz jut, hogy egy államtitkár Facebook-oldalán néhány lájkot érjen. És tény az is, hogy még így is megér néhány lájkot, holott ez nyilvános beismerése annak, mennyire érdekli az ország jelenlegi vezetését, mi az, amire valóban szükség lenne.