Már a második szálon ért el a vesztegetési botrány Orbán jobbkezéhez.
(A magánmentő-szolgálat orvos-ügyvezetője) “megjegyzi, miszerint a múltkor volt Ádámnál is, a Tóninál is, meg Barbaránál is. Tóni is normális volt. Schadl említést tesz valamilyen nagyobb történetről, amiről már beszéltek, és ami körvonalazódik. (A magánmentő-szolgálat orvos-ügyvezetője) is beszélt Ádámmal. Ádám annyit mondott Schadlnek, hogy úgy néz ki, 35 év nem megy, de egy 10-20 évvel kiudvarolják ezt a történetet Ádám azt mondta (az orvosnak), hogy üljenek le “ebbe is”, meg a rendezvénybiztosításos történetben is. Schadl szerint a másik lenne a komolyabb projekt.”
Ez azokból a – lehallgatásokra alapozott – nyomozati iratokból derül ki, amelyet a 444 kapott meg, és közöl részletekben.
A szereplők:
- Schadl György, a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar előzetes letartóztatásban lévő elnöke, aki ellen többszáz millió forintos vesztegetés miatt nyomoz az ügyészség, amibe az Igazságügyi Minisztérium államtitkára, Völner Pál miniszter-helyettes már belebukott.
- Az egyik – meg nem nevezett – magyarországi magánmentő-szolgálat – a lap által kitakart nevű – orvos-ügyvezetője, aki Schadlnek a a rendőség szerint indokolatlanul és jogtalanul adott használatra egy megkülönböztető jelzésre jogosult “orvosi” autót, ami arra kellett, hogy a végrehajtók vezetője a buszsávban is közlekedhessen.
- Ádám = Nagy Ádám, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter kabinetfőnöke, akiről már korábban kiderült, hogy Schadl intézte a joghallgatói vizsgáit.
- Tóni = Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter, Magyarország kormányának, valamint a Fidesz kampányának és propagandájának tulajdonképpeni irányítója.
- Barbara = Rogán Antal felesége, akinek falujában, Dédestapolcsányban vett földeket és kastélyt egy vállalkozó, aki a férje polgármestersége idején több budapesti, V. kerületi ingatlanhoz is kedvezményesen jutott hozzá. (Rogán Barbara családja 1000 hektáros birtokot is akart vásárolni a faluban, de utóbb – a botrány hatására – erről letettek.)
(Az utóbbi 3 személy a nyomozati iratokban csak keresztnevén van említve, de a 444 megnevezi őket, és Nagy Ádám vizsgaügyéből is megalapozottan azonosíthatók.)
Mindebből annyi látszik, hogy a többszázmillió forintos vesztegetéssel gyanúsított végrehajtói elnök ügye már a második szálon is elért Orbán Viktor a Fidesz-kampányt irányító jobbkezéhez. Már nemcsak kabinetfőnökének illegálisan abszolvált vizsgái kötik Rogánt a korrupció miatti lebukáshoz, hanem az ügy több szereplője is személyes viszonyt tartott fenn a propagandaminiszterrel és környezetével (feleségével és kabinetfőnökével).
Nagyon úgy tűnik, hogy minden szál Rogánhoz vezet.
Ami különösen érdekes a dologban, az a tavaly májusban lehallgatott beszélgetésben említett “nagyobb történet”, “komolyabb projekt”, amit 35 évre terveztek, de az nem megy.
Itt minden bizonnyal arról az autópálya-koncesszióról van szó, amelyben az Orbán-kormány pályázat útján 35 évre kiszervezné magánkézbe a magyarországi sztrádák üzemeltetését, fenntartását és díjbeszedését. Ezt éppen Rogán jelentette be, és az egyik, építőiparon-meggazdagodott kormányközeli oligarcha, Szíjj László jelezte is, hogy cégét, a Duna Aszfaltot érdekelné a lehetőség.
- A mostani korrupciós botrány először arról vált ismertté, hogy Magyarországon először bukott bele egy miniszterhelyettesi rangú politikus vesztegetési ügybe.
- Utóbb viszont kiderült, hogy Völner csak kishal volt, aki – az ügyészség szerint – “csak” 83 milliót tett zsebre, miközben Schadl ennek a tízszeresét, több mint 800 milliót.
Most viszont a lehallgatott beszélgetésekből és a kiszivárgott iratokból az látszik, hogy ennek a körnek köze lehetett egy ennél több nagyságrenddel nagyobb összeget érintő ügylethez (“nagyobb történethez”, “komolyabb projekthez”) is, ami többszáz milliárd forintos profitot garantál évtizedekre a szerencsés nyertesnek.
Ennek fényében azt, ami korábban Völner-ügynek, később pedig Schadl-ügynek tűnt, a tét nagyságára tekintettel érdemes lenne talán Rogán-ügynek nevezni.
Az autópálya-koncessziós pályázatot egyébként még 2021-ben le tervezték zárni, és magánkézbe adni az üzemeltetést. Ez eddig nem történt meg. Azt nem lehet tudni, hogy a folyamatot a végrehajtó kar elnöke és az igazságügyi államtitkár vesztegetési ügyében folyó nyomozás hátráltatja-e.