Kik lehetnek Rogán Antall politikai ellenfelei? Erre a teljes magyar lakosság képes lenne azonnal válaszolni – nem így a propagandaminiszter szomszédja. Aki a rejtélyes ellenfelek után még hazugságba is keveri pajtását.
Pixisből történő kiesés lett a jelek szerint folyamatba helyezve Csetényi Csaba számára is. Aki e nevet nem tudja elsőre hova tenni, valószínűleg mindjárt a homlokára csap, ha eláruljuk: ő az a reklámcég tulajdonos, aki – Mészáros Lőrinc csodáját ismételve kicsiben – 2010 után vált igazán sikeressé, elsősorban szomszédjától, Rogán Antalltól kapott megrendelések segítségével. Most azonban fordulni látszik a kocka: idén egy 25 milliárdos állami kommunikációs tenderből már csak morzsák estek le neki, szemben a korábbi évek milliárdjaival. Hírlik: késve fizetett a fideszes nyaloncmédiának, ezért panaszolták be személyesen Orbánnál – aki tenderbuktával küldte a selyemzsinórt Csetényinek.
Minderről persze szó sincs – így Csetényi a 168 órának. A hirtelen jött bukásra így reagált: “azon gondolkodom, vajon mi lehet ez az egész. Talán valaki így akart üzenni valamit.” De hogy mit, arról fogalma sincs. Azaz mégis. Pár kérdéssel később eszébe jut az egyetlen megoldás: “Engem kizárólag arra használnak, hogy rajtam keresztül üssék Rogán miniszter urat.” A kommunikációs zseni azonban újabb rejtélybe szalad bele: kik akarják ütni Rogánt? “A politikai ellenfelei.” Na de azt már Csetényi sem tudja megmondani, kicsodák is Rogán propagandaminiszter politikai ellenfelei.
És itt álljunk meg egy polgári pillanatra. Csetényi vagy tényleg ennyire hülye, vagy minket néz annak. Avagy… Rogán Antall, úgy is mint kormánytag és fideszes vezető politikai ellenfeleit az úgynevezett ellenzéki oldalon szokás keresni. Ezzel szemben a szomszéd – a kommunikációs guru – rezzenéstelenül belemondja a mikrofonba, hogy nem tudja, kik lehetnek a miniszter úr ellenfelei. Akkor talán nem a parlamenti patkó átellenes oldalán kell őket keresnünk, ha a saját táboron belül? Minden megeshet, hisz Csetényit Kuna Tiborra, Szijjártó Péter nagy barátjára cserélte le a kabinet – immár az utóbbi nyeri degeszre magát.
Aki a fenti eszmefuttatáson túllendül, annak az sem okoz nehézséget, hogy elhiggye Csetényinek: üzletről, állami megrendelésekről még soha az életben nem egyeztetett Rogánnal. Még a lépcsőházban sem szoktak összefutni. Hát persze…
A Pasa parki reklámpasa – akinek két cége, a Network 360 Kft. és az Affiliate Network Kft. együttes árbevétele 2015-ben nettó 5,3 milliárd forint volt. Előbbi nettó árbevétele a 2014-es 589 millióról 4,6 milliárd forintra nőtt, vagyis megnyolcszorozódott, utóbbi 2015-ös nettó árbevétele 741,9 millió forint volt, ami százötvennyolcszorosa a 2014-es 4,69 milliónak – Rogán minisztersége óta összesen 23,7 milliárd adóforintnyi állami megbízást kapott. Ehhez képest kifejezett hálátlanságnak tűnik meghazudtolni kenyéradó gazdáját. Pedig ez történik.
Csetényi épp azt magyarázza, hogy a miért tekinthető az állami pénzek hatékony elköltésének az, ha kizárólag fideszes tulajdonú médiumban hirdet, amikor azt találja mondani: “Mi csak javaslatot teszünk a felületre, az ügyfél dönt.” Igen? Eddig mindig azt hallottuk Rogántól, hogy ők csak a pénzt adják a kampányokra, azok legoptimálisabb elköltéséről az ügynökség határoz. Akkor most az ügynökség vagy a megrendelő?
A végeredmény persze ugyan az: csak és kizárólag Fidesz-tulajdonú médiumban költ az állam. De sajtószabadság, az van. Pont – mond merészet Csetényi.
Máskor talán mégis kéne egy-két szót váltani a szomszéd úrral, hogy ha megkérdezik őket, ugyan azt hazudják.
(Fotó: 24.hu)