A beszélő krumpli leoltotta az Echo TV riporterét, mert az nem a Fidesz propagandaszövegét használta.
Botrányos: a riporternek öltözött mikrofonállvány nem a Fidesz propagandistái által meghatározott szavakat használta a menekültekre!
A propaganda egyik alapja a szóhasználat.
A 444 kimutatta, hogy a „migráns” szót a Fidesz hozta be a közéletbe – addig „menekültekről” beszéltünk, ha egyáltalán beszéltünk. Mert maga a probléma sem létezett, amíg a Fidesz el nem kezdte nyomni, hogy félelmet keltsen az emberekben. (Magyarországon nem is nagyon kellene léteznie, hiszen ide nem akar bevándorolni senki, de ez egy másik kérdés.)
A propagandáról ugyancsak a 444 írt egy hosszabb lélegzetvételű cikket, amiben azt is megírták:
Miniszterelnöki Kabinetiroda a kormánnyal két éve 6 milliárdos bruttó tanácsadói szerződésben álló Századvég-csoporton keresztül készíttet nagy mintás és fókuszcsoportos felméréseket, amiknek a segítségével kiválasztják a nyilvánosságban használandó kifejezéseket. A munkához szükséges közvélemény-kutatásokat a Kód Piac-, Vélemény- és Médiakutató készíti. Mivel nem közvetlenül az állammal szerződnek, közérdekű információként ezek a kutatások nem hozzáférhetőek. A kormánynak van egy 4,4 milliárdos szerződése a Nézőpont-csoporttal is, de a kampánypraktikákhoz Rogán és Habony az általuk irányított századvéges teamre támaszkodik.
„Kifejezetten olyan, könnyen visszaidézhető szókapcsolatokat, kifejezéseket keresnek a kampányokhoz, amelyek erős negatív érzelmi reakciókat váltanak ki fideszes és bizonytalan ellenzéki szavazókból” – mondta a Fidesz-kommunikáció háttérmunkájáról egy volt századvéges dolgozó, aki szerint annyira fontos a precíz szóhasználat, hogy
„AZ EURÓPAI UNIÓ KIFEJEZÉS GYAKORLATILAG TILTÓLISTÁRA KERÜLT. MINDIG BRÜSSZELT KELL MONDANI, MERT AZT KÖNNYEBB ÖSSZEKÖTNI A LOMHA BÜROKRÁCIÁVAL ÉS AZ ARCTALAN, PÉNZÉHES HÁTTÉRHATALOMMAL”.
A kulcszavakat mindig a politika vezeti be a közbeszédbe, a pártmédia teszi őket állandóvá nyilvánosságban, innen tereli őket tovább a hivatalos kommunikácó konzultációs ívekre és óriásplakátokra. Orbán először a Parlamentben írta le Simicska Lajost a Jobbik és Vona Gábor milliárdos „gazdájaként”, majd a kormánymédia is hamar magáévá tette a fordulatot. A Jobbik autoriter szavazóbázisát „csicskázással” igyekeznek elbizonytalanítani: ezt a kifejezést is Orbán használta elsőként egy márciusi plenárison, és azóta a „csicskapárt” illetve a „lex csicska” kifejezéseket napi szinten forgatják fideszes újságírók. A „Soros-egyetemet” szintén a miniszterelnök tette a mindennapok részévé egy Kossuth Rádió-interjúban – ma már több Fideszhez kötődő médium így hivatkozik a CEU-ra.
A propagandában tehát a kulcsszó használata – minél több használata – borzalmasan fontos, hiszen az üzenet,
a félelem – és gyűlöletkeltés
csorbul, ha a nézők szánalmat éreznek, vagy csak együttéreznek a hazájukból a háború elől, éhínség elől elmenekülő emberek iránt.
Ma reggel a kulcsszavak problematikáját nyíltan mutatta be a műsorvezető (vagyis, bocsánat, mikrofonállvány) elvtárs és Németh Szilárd (a beszélő krumpli) az Echo TV-n. A mikrofonállvány kérdezett és „kvótamigráns” helyett „kvótamenekültet” mondott. A Fidesz alelnöke egy pillanatra lefagyott, majd egyszerűen helyretette a műsorvezetőt mikrofonállványt, aki erre láthatóan elszégyellte magát.
Ilyen a “független média” Magyarországon: egyértelműen kiderült, amit már amúgy is tudtunk, hogy a Mészáros Lőrinc által felvásárolt és működtetett Echo Tv csupán a Fidesz propagandagépezetének egy része.
A jelenet pontosan olyan volt, mint amikor Putyin elnök becsicskította Orbánt a nyilvános sajtótájékoztatón:
A teljes Echo TV-s adást itt tudja megnézni, már akinek nem fordul ki a bele az echte náci propagandától:
(A találatot köszönjük a Lakájmédiának!)