Április 19-én a kormány megnyitja az óvodákat és az általános iskolák alsó tagozatait. Kásler Miklós miniszteri levelében rögzítette, hogy az intézményvezetők igazolt hiányzásnak tekinthetik, ha a szülők a pandémiára hivatkozva otthon tartják gyermeküket. Kiemelte, hogy jelenléti és digitális oktatás párhuzamosan nem folytatható, ugyanakkor az intézmény biztosíthatja a jelenléti órába való online bekapcsolódás lehetőségét egy otthon maradó tanuló számára.
Szomorúan tapasztaljuk azt a fajta presszionálást, ami az utóbbi napokban érték mind a szülőket, mint pedig a segítő szándékú intézményvezetőket és pedagógusokat. Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy a szülőket befolyásolni próbálják döntésük meghozatalában.
Számos panasz érkezett ugyanis, miszerint a tankerületek utasítására az intézményvezetők nyomást gyakorolnak a szülőkre, hogy döntésük ellenére is kénytelenek legyenek gyermeküket iskolába vinni: többek között a tanév nyári meghosszabbításával fenyegetnek. Az otthonmaradók tanulási hátrányát pedig fokozza, hogy a pedagógusoknak megtiltják, hogy bármilyen módon – például a tanórák online közvetítésével, akár túlmunkát vállalva – segítsék őket – a miniszteri levélben foglaltak ellenére!
Azon túl, hogy az iskolák nyitása túl korai a szakemberek szerint a jelenlegi járványügyi helyzetben, ezek a nyomásgyakorló intézkedések felerősítik a szülők közötti, illetve a szülők és a pedagógusok közötti feszültséget, melynek leginkább a gyerekek látják kárát.
Kérjük a döntéshozókat és a tankerületek vezetőit, hogy hagyjanak fel a szülők presszionálásával, és működjenek együtt a szülőkkel és a pedagógusokkal, hogy a gyerekeknek a legkisebb kárt kelljen elszenvedniük ebben a kellemetlen és lehetetlen helyzetben.
Hagyják, hogy a pedagógusok – lehetőségeikhez képest – segítsék az otthonmaradó diákokat, ne akadályozzák, hogy hivatásukat tanítványaik és a sikeres tanévzárás érdekében gyakorolják.
A pedagógusoknak tegyék lehetővé, hogy az otthon maradó diákokat is érdemjegyekkel láthassák el annak érdekében, hogy megfelelő számú jegy birtokában a tantestület döntése alapján értékelhetők legyenek a tanév végén.
Gyermekeink jövője mindannyiunk számunkra a legfontosabb. Úgy látjuk, hogy mind a pedagógusok, mind a szülők megtettek, és meg is tennének mindent a jelen helyzet észszerű megoldása érdekében. Az oktatásirányítás segítő támogatásával a jövőben is biztosítható lenne, hogy az iskolai szereplők – diákok, szülők és pedagógusok – könnyebben viseljék a több mint egy éve tartó, eddig is hatalmas veszteségekkel járó járványhelyzetet.
Együttműködésre, összefogásra van szükség. A gyerekeink érdekében. Mindannyiunk érdekében.
Szülői összefogás gyermekeink jövőjéért közösség