Újabb érdekes részletek derültek ki a botrányos országos diákparlamentről, amelyet tavaly novemberben tartottak Fehérváron.
A történetet a 444 plankolta föl, aki a parlament jegyzőkönyveire hivatkozva azt írta, hogy a diákok kifogásolták
- a túl sok órát,
- az értelmetlen, lehetetlen és kötelező “önkéntes” munkát,
- hogy nem jöttek tankönyvek, de ami jött, az rossz,
- valamint, hogy amióta a KLIK-nél vannak az iskolák, azóta nincs felszerelés.
Az egyik résztvevő, a Somogy megyei küldött Kiss Dávid az Egyenlítő blognak azt írta, a diákok leginkább a heti öt testnevelésóra problémáit fogalmazták meg, mivel ehhez országszerte nincsenek meg a feltételek, hiányoznak a termek és az eszközök.
Erre Sipos Imre helyettes államtitkár úgy reagált, ezek a termek és eszközök eddig is hiányoztak.
(Ami igaz is, csak eddig például nem négy osztálynak volt egyszerre testnevelés órája, hanem csak kettőnek.)
Arra a kérdésre, hogy akkor miért nem vártak a tesik óraszámának emelésével addig, míg a körülmények adottak nem lesznek, Sipos azt válaszolta, hogy
látják a problémát, és ez motiváció,
hogy minél több tesitermet építsenek.
“Én úgy gondolom, hogy nem úgy kellene igényt teremteni, hogy növeljük a hiányt”
– írta nekünk Kiss Dávid.
A felszólalók szerint van olyan Somogy megyei iskola, ahol a folyosón tartják a testnevelésórát. Máshol az udvaron. Télen is. Vagy 3-4 osztály használja egyszerre a tornatermet. Mivel öltöző sincs elég, az óra fele amúgy is elmegy öltözésre és vetkőzésre.
De a legjobb: akad olyan budapesti iskola, ahol
bevezették az elméleti testnevelést.
Mivel nincs hol rendes tornaórát tartani, ezért a diákok sporttörténetet tanulnak, illetve videóról sporteseményeket néznek.
Jópár felszólalás volt az új tankönyvekkel kapcsolatban is.
- Nem érkeznek meg időben,
- rossz minőségűek,
- a tankönyvek nincsenek összhangban a munkafüzetekkel,
- nem fedik le az egész évi anyagot,
- hiányosak.
Volt, aki 2 hónapja várt már egy 7 ezer forintos tankönyvre és mikor kézhez kapta, akkor szembesült vele, hogy
a benne lévő lapok teljesen üresek.
A diákok kifogásolták hogy a tankönyvek terén nincs választék, amire az államtitkár úgy reagált, ez egy új rendszer, ami gyerekcipőben jár, és még ki kell forrnia.
A helyettes államtitkárnak az is újdonságot jelentett, hogy a közösségi szolgálatnak nevezett kötelező munkát legfeljebb egyszerre három órás időintervallumokban lehet teljesíteni.
A Somogy megyei küldött azt írta, ezeken felül még volt jónéhány kérdés, melyeket
“annyival lerendeztek a mélyen tisztelt urak, hogy ez helyi probléma; két vállvonogatás között rávágták, ez nem az én hatásköröm”.
Mindezek után nem meglepő, hogy a pénteki közoktatási fórum
“már-már káoszba fulladt”.
A szombati szekcióülések 42 pontos ajánláscsomagot fogalmaztak meg a kormánynak az oktatásügyi törvények hibáinak és hiányosságainak kijavítására. Ezek közül Kiss szerint
szinte csak a menzakoszt minősége nem újkeletű probléma.
Ezeket vasárnap Czunyiné Bertalan Juditnak, az Emberi Erőforrások Minisztériuma köznevelésért felelős államtitkárának adták át,
“aki 15-20 fős rendőri kíséretével nagyban emelte a hétvége színvonalát”
– írta az Egyenlítő blognak a Somogy megyei küldött.
A diákparlamentet eleve három év szünet után merték csak összehívni. 2014. november 21-23. között Székesfehérváron tartották meg közel 300 küldött részvételével.
(A különösen védett személyt ábrázoló kép a fidesz.hu-ról származik.)