A főpolgármester úgy viselkedik Budapesten, mint egy sértett háziúr, miközben teljesen aláfekszik az autóslobbinak.
Alig pár napja jelentette be Párizs polgármestere, hogy az állandósult szmog miatt átalakítják a világvárost nagyrészt autómentessé. Tarlós István ehelyett visszaforgatná az idő kerekét: vesszenek a biciklisávok, vesszenek a biciklisták, a futórendezvények. Vesszen az egészség! Autózzunk inkább!
Az Index legutóbbi beszámolója szerint a főpolgármester közölte, hogy „a közlekedési szakma csúcsa” egy tanulmányt készített el a fővárosnak, ami szerint az elmúlt években a közúti közlekedés durván hátrányba került a tömegközlekedéshez képest. A tanulmány alapján felülbírálják a főváros közlekedésfejlesztési terveit tartalmazó Balázs Mór-tervet, „az autóforgalom korlátozása és tiltása ugyanis hibás szemlélet”.
Felvetődik a kérdés: milyen lehet az a közlekedéspolitikai szakma, ami ilyen marhaságot leír?
Tarlós képtelen belátni, hogy nem fér el több autó Budapesten. Nem fér el több út. Mindenhol a világon azon gondolkodnak, hogy lehetne a z autókat a városokból kitiltani és felváltani őket tömegközlekedéssel és más, alternatív közlekedési módszerekkel. Budapesten a dugódíjról se esik szó, nehogy az autósok elforduljanak a Fidesztől. Nyilván, népszerűtlen döntés lenne.
A tanulmányból hosszú részleteket olvasott fel a főpolgármester. Ezekből megtudhattuk:
- A BKV–MÁV–Volánbusz tarifaközösség egy ábránd, kivitelezhetetlen.
- A főváros közlekedése jelenleg szélsőségesen tömegközlekedés-orientált.
- A villamosokat előnyben részesítő 60 mp-es nagykörúti lámpaszabályozás súlyos hiba, elképesztő környezeti károkat okoz.
- A közúti fejlesztéseket ugyanolyan arányban kell véghezvinni, mint a tömegközlekedésiket.
A másik kedvencünk, hogy „polgári perben” fogja kifizettetni Tarlós az M4-es metró miatti EU-s büntetéseket. Itt konkrét személyt nem nevezett meg, de egyértelműen Demszkyre célzott. (Azon, hogy a 4-es metró koncepciója, kivitelezése mennyire sikerült jól, ne nyissunk vitát: nyilván, semennyire. Volt ott minden, korrupció, felelőtlenség, mint minden nagy állami beruházásnál. De vajon hogy fog ez a polgári peres eljárás megvalósulni – ez teljesen nonszensz.)
Az hagyján, hogy Párizsban minden átáll tömegközlekedésre, biciklire, gyaloglásra: Budapesten még a bicikliseket is „megneveli” a főpolgármester. Nehogy már csak úgy ide-oda kerekezzenek! Túl nagy a szabadság, elvtársak, ez így nem jó!
Mindez egy másik jelentésből derült ki, amit a főváros rendészeti cége (FÖRI), két közgyűlési szakbizottság és a főpolgármesteri hivatal szakmai stábja készített elő a kerékpárosokról.
Az Index idézi Tarlós Istvánt:
„Nem terrorizálni szeretnénk a kerékpárosokat.”
Hát de.
Néhány kifejezés, amit a főpolgármester a biciklisekkel kapcsolatban használ:
- „Fokozot ellenőrzés”
- „Szankcionálás”
- „Balesetveszély”
A másik kedvenc beszólásunk a főpolgármestertől a futóversenyekre vonatkozik:
„A városokat nem arra találták ki, hogy éjjel-nappal tömegek rohangáljanak benne.”
Tarlós szerint a társadalom megosztott ebben a kérdésben, és a nagyobbik felét irritálja az (egyébként hétvégeken, nem nagy forgalomban rendezett) futóversenyek miatti akadályoztatás. Ezért rendeletmódosítást javasolnak.
Bennünket pedig Tarlós István nyilatkozatai irritálnak.
A főpolgármester feladata nem az lenne, hogy megnevelje vagy terrorizálja a választóit, hanem az, hogy mindenki számára élhető (mondjuk, szmogmentes) Budapesten teremtsen.
Ha összeszámoljuk, hány budapestibe kötött bele egy sajtótájékoztató alatt, biztos ijesztően magas szám jönne ki. Mondjuk, a választói kétharmadába…?