Tipikus fideszes tempó a BKK-nál – előbb mindent jobban tudnak, utána lemennek kutyába, de nem túl hitelesen

Tipikus fideszes tempó a BKK-nál – előbb mindent jobban tudnak, utána lemennek kutyába, de nem túl hitelesen

image_1.jpegHirtelen megvilágosodott a BKK vezetése és a maguk sajátos módján igyekeztek bocsánatot kérni mindazért az arrogáns, pökhendi magatartásért, amit az e-jegy kapcsán műveltek. Épp, mint az állampárt – épp oly hitelesen.

Csak címszavakban idéznénk fel, mi történt a BKK e-jegy bevezetésével kapcsolatban:

– a közlekedési cég nagy hanggal bejelentette a nagy fejlesztést, az elektronikus jegy- és bérlet értékesítésének fejlesztését,

– a rendszer kb annyira sikerült biztonságosra, hogy egy általános iskolás az informatika szakkörön is képes volt feltörni,

– civilek élesben tesztelték a rendszert, ami csúfosan megbukott,

– egy vidéki fiatal 50 forintért vett budapesti bérletet – majd mindezt jelezte a cégnek,

– válaszul büntető feljelentést tettek ellene, hajnalban az otthonából állították elő, gyanúsították meg és rabosították,

– Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója közben ilyeneket nyilatkozott: Az okos megoldások az okos embereknek való. Aki nem érte el azt a szintet, hogy egy okostelefont tudjon kezelni, annak ez nem egy kényelmes megoldás”,

– a BKK szerint a kritikák alaptalanok, a rendszer nagyon biztonságos, aki pedig kritizálja az felelőtlen és bűnöző.

Az eredmény: a budapesti közösség ezúttal az FB-n mutatta meg erejét, azonnal lenullázta a közlekedésiek renoméját, de kapott a jogos népharagból a csodálatos és biztonságos rendszert gyártó T-System is.

Végül a BKK és a telekommunikációs cég – a hírek szerint leginkább Tarlós István főpolgármester nyomására – hirtelen belátta, hogy még sincs minden rendben. A legócskább rendszert fejlesztő T cég vezetője például így kért bocsánatot: “Vitathatatlan, hogy a rendszer bizonyos komponenseinél már léteznek fejlettebb, korszerűbb megoldások.” Hát, akadnak. Kaszás Zoltán még azt is közölte: “Fontos számomra, hogy az általunk és a közösség jelzései alapján feltárt hiányosságok kapcsán, szakmai és emberi alázattal tudjunk szembenézni a helyzettel és legyen bennünk kellő tartás és szakmaiság, hogy ezeket javítsuk, elhárítsuk.” Csak szólunk: alázatról, szembenézésről eddig szó sem volt. Bár egy cég számára is fontos erények ezek, a T-csoport ezúttal mindegyikből megbukott.

A BKK is jeleskedett a bocsánatkérésben. Dabóczi azt írja: “A BKK vezetőjeként felszólítottam a T-Systems Magyarország vezérigazgatóját, mint az online értékesítési rendszert kifejlesztő és üzemeltető szerződéses partner felelős vezetőjét a szükséges információk átadására és a jelentés elkészítésére.” Vagyis mindenért a T-System a hibás. Naná. Meg még azt is: “Őszintén sajnálom, hogy a BKK online értékesítési rendszerének bevezetése problémákkal terhelt.” Bocs, nem hisszük. A hitelességet picinyt rombolja az az arrogancia és pökhendiség, amit néhány napja még teli pofával toltak.

De mindez már a múlt. Fátylat rá. Igaz se volt – a BKK és a T-cég világ életében alázatos volt és sajnálkozó.

Érdekes azonban a párhuzam a Fidesz utalta Budapest és a Fidesz uralta kormányzat viselkedése között. Elég csak felidézni:

– a vasárnapi boltzárat,

– az internet adót és

– az olimpiai pályázat ügyet.

A kormányzati arrogancia nem csak ezekben, hanem a Fidesz minden megnyilvánulásában tetten érhető. Ezek az ügyek azok, amelyekben a nép érdemben felemelte a szavát – azonnal meghátrálásra kényszerítve az abszurditásig magabízó hatalmat. Majd jött a magyarázkodás: mi nem is azt akartuk, a média elferdítette, a galádok megtévesztették a közvéleményt, stb… Kétségtelen, hogy fideszes politikus szájából még egyetlen egyszer sem hangzott el a szó: sajnálom, bocsánat. De igazából már nem is ezt várjuk. Csak, hogy eltűnjenek, mint biztonsági rés a BKK rendszeréből.

Facebook Comments