Mi volna itt, ha az adóemelés kormánya lennének?

Mi volna itt, ha az adóemelés kormánya lennének?

Mi volna itt, ha az adóemelés kormánya lennének?

A Fidesz és a NER – különösen a fővárosban – “autósüldözéssel” vádolja az ellenzéki vezetést, mert nem engedik fel az úrvezetőket a Lánchídra, biciklisávokkal ösztönzik kerékpár-használatot és egyirányúsítással próbálják csökkenteni az átmentő forgalmat.

Erre nem kiderült, hogy a legnagyobb “autósüldöző” maga az Orbán-kormány?

A Szabad Európa írt arról, hogy hatósági üzemanyagárstop 2022 decemberi megszűnése után

  • “zuhan az üzemanyag-fogyasztás”;
  • “a kutak forgalmából jelenleg már mintegy 25 százalék hiányzik”;
  • mert “sokan letették az autójukat”.

A kivezetéssel természetesen újabb választási ígéretét szegte meg a Fidesz. Lásd még: “A benzin marad 480”.

Az autóhasználat- és üzemanyagfogyasztás csökkenésének azonban vannak pozitív hozadékai is.

  • Például csökken a környezeti terhelés, főként a városokban.
  • Nem lesz készlethiány, mint tavaly ősszel.
  • Továbbá kevésbé finanszírozzuk az oroszok rablóháborúját Ukrajnában.

Szóval amellett, hogy közgazdaságilag racionális, egyúttal zöld- és békepárti politika is.

Azonban nem is a Fidesz és az Orbán-kormány lenne, ha nem esne át a ló túloldalára. A tavaly és tavalyelőtt, a választás megyerése érdekében, valamint az oroszokkal kötött katasztrofális gázszerződés által kiürített költségvetés stabilizálása céljából

jövőre drasztikusan emelik tovább az üzemanyag-árakat.

A kormány 2024 januárjától nettó 32,5 forinttal növeli a benzin és a gázolaj literenkénti árát, ami az áfával együtt több mint 41 forintos drágulást eredményez a kutakon. Ez természetesen kihat az inflációra, amelynek magasan, messze az MNB 2-4%-os jelenlegi árfolyamcélja fölött tartását a múlt héten Nagy Márton már felvetette.

A lapnak nyilatkozó Bujdos Eszter közgazdász szerint az újabb áremelés nemcsak a fogyasztás további csökkenését eredményezi majd:

“Eddig úgy számoltunk, hogy az árban a termék valódi ára és a rárakódott járulékok és adók (köztük a különadók, az extraprofitadó, de az ekáer is) fele-fele arányban jelennek meg, de januártól az üzemanyagok árába hatvan százalék fölötti adótartalom lesz becsomagolva.”

60%-a megy tehát a kormány zsebébe. A Fidesz a választókkal fizetteti meg Orbán hatalmon maradásának az árát.

Miközben azzal kampányoltak, hogy ők az “adócsökkentés kormánya”. Ezek után elképzelni is nehéz, mi volna itt, ha az adóemelésé lennének.

Facebook Comments